2017
rit
De 1000 bochten is inmiddels uitgegroeid tot een klassieker onder de toerritten. Een 350 km lange prestatierit leidt u langs de mooiste wegeltjes en snellere banen doorheen een pittoresk landschap. Een leuke rit die snelheid en techniek combineert in een aangenaam kader


Grote rit ca 350km
Inkorting ca 250km
Twee richtingen met ontdubbeling
Twee controlepunten 
Roadbook bolletje-pijl
GPS inlading 

Met de 1000 bochten proberen we de deelnemers elk jaar een unieke rit voor de wielen te schuiven. Elke rit is ongeveer 350km lang, met de mogelijkheid tot inkorten, en combineert het snellere met het meer technische werk. De 1000 bochten is geen snelheidswedstrijd: respecteer de wegcode en respecteer de deelnemers die er een minder strak tempo op nahouden. 
Om de drukte op de route te beperken, rijden we in wijzer- en tegenwijzerzin met in het midden een ontdubbeling. Hou hier bij de inschrijving dus rekening mee als je in groep wil rijden. 
De route wordt opgedeeld in drie stukken met aan het einde van elk deel een controlepost. Hier kan je je controlekaart afstempelen om aan het einde van de rit de pin in de wacht te slepen en deel te nemen aan de tombola. 
Het roadbook laat zich eenvoudig rijden en maakt gebruik van bolletje-pijl en de bestaande wegwijzering. Rijd je liever op GPS dan voorzien wij gps inladingen in de meest gebruikte bestandstypes. De route wordt na inschrijving ter plaatse in je toestel geladen. Wij trachten hierbij iedereen zo goed mogelijk op weg te helpen. 
Om de 1000 bochtendeelnemers de primeur van de rit te gunnen, wordt deze nooit verdeeld voor het eigenlijke weekend. 
 
GPS
Road book
Inladingen enkel mogelijk op motor gps  (GPX, GDB, ITN bestand)

Geen mogelijkheid tot uploads op smart phones
Inladingen op niet courante toestellen worden enkel overwogen op rustige ogenblikken

Errors op toestellen vallen buiten de verantwoordelijkheid van de organisatie. Er is steeds mogelijkheid om via papieren road book te rijden.

Tip: Lees uw handleiding na om uw toestel te kunnen instellen.
Het papieren road book laat zich nog steeds vlot rijden en is steeds het enige veilige en betrouwbare wegwijsmiddel.